Julbak

Läser hos alla om massa julbak, massor av godsaker som tillagas runt om i hemmen. Blir lite avundsjuk....

Varför har inte jag gjort ngt? Jag vill också ha såna där mysiga traditioner....

Men istället för att klaga så ska jag försöka ta mig i kragen och först o främst börja med att baka pepparkakor av den där degen som legat o väntat i kylen ett tag nu. Sen ska jag försöka komma i väg till affären och så ska det bakas julgodis även i detta hem.

Fredrik vet inte om det än men han kommer inte undan, hihi. I kväll när han kommer så ska han få vara med o baka julgodis vare sig han vill eller inte :)
(hoppas han inte läser detta nu för då kanske han inte vågar komma hit sen..hehe)

   

Ps. Tips på julgodis man kan göra önskas!!! Men inte knäck!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Smält blockchoklad och ha i nästan vad som helst ex vårgårdaris, russin, nötter, mandel, krossade pepparkakor mm och klicka ut i små formar.

Detta är så enkelt att barnen tycker om att göra dessa.

kram

2009-12-20 @ 16:11:49
URL: http://locklig.webblogg.se/
Postat av: Elinor (grannen)

nått som e väldigt gott är att omge en nougatbit (dubbelnougat eller liknande) med marsipan (eller mandelmassa) och sen rulla bollarna i vit eller vanlig choklad. sen kan man även rulla de i kokos om så önskas innan chokladen stelnat...

2009-12-20 @ 17:20:37
Postat av: lilla my

Ja jag är färdig med mitt nu och det känns skönt.Kram och ha en bra kväll.

2009-12-20 @ 17:37:23
URL: http://www.metrobloggen.se/miumiu
Postat av: lilla my

Jag har ett recept på en godis el. kaka som smakar bounty. Verkar dock inte vara samma som du gjort men den är iaf god enligt mig :) Säg till om du vill ha receptet.



Kram

Lilla My svarade:

Absolut det tar jag gärna.kram

2009-12-20 @ 18:17:01
URL: http://www.metrobloggen.se/miumiu



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra