Till Lilla My

Lovade ju Lilla My ett recept :) Fast nu såg jag på hennes sida att hon hade hittat det recept igen som hon hade tappat bort och mitt va ju ganska snarlikt...men jag lägger upp det ändå för dessa är verkligen värda att testas!

Kokosbitar

50g margarin
1/2 dl ljus sirap
1/2 dl socker
2 dl grädde
1 påse riben kokos

Garnering: 175 g blockchoklad, 25 g kokosfett

Blanda smör, sirap, socker och grädde i en kastrull. Koka 5 minuter. Tillsät sen kokosen

Bred ut smeten på ett papper och låt stå i kylen ca 2,5 timme tills smeten kallnat. Dela sen i bitar.

Smält chokladen i vattenbad och blanda i kokosfett. Doppa kokosbitarna i chokladen och låt de sen stelna.

Förvaras svalt!

Kan lova er att de är jättegoda och påminner lite om bounty!


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra