Att ställas inför olika val i livet....

Många gånger i livet ställs vi inför olika val, det kan gälla skola, familj, jobb, vänner m.m

Oftast vet man inte vad man får men man vet vad man har och det är inte alltid lätt att veta om man väljer rätt. Men man måste våga chansa och göra det som känns rätt för stunden.

För ett halvår sedan fick jag ett val på jobbet, att stanna kvar på min avdelning med mina arbetskollegor som jag kände och vårdtagarna som jag kände men jag skulle få en lägre tjänstgöringsgrad, eller så kunde jag få fortsätta jobba heltid och byta avdelning och få nya arbetskamrater och få nya vårdtagare att ta hand om. Valet just då var inte svårt för mig, jag valde att byta eftersom det som var viktigast för mig just då var att arbeta heltid, jag behövde det ekonomiskt. Det var alltså pengar som styrde mitt val kan man säga.

Sen kan jag nu i efterhand även säga att det var bra av mig att byta avdelning för man blir lätt hemmablind och jag trivdes inte riktigt jämt på den avdelning som jag var på. Detta grundade sig i att vi hade haft det tufft i vår personalgrupp och var inte alltid överens, men nu kan jag se att vi hade kommit långt i arbetet med att bli en fungerande arbetsgrupp och nu kan jag se så mycket positivt i den grupp som jag var i.

Nu står jag inför ett val igen angående mina studier, jag vill verkligen läsa den lurs jag påbörjat men min kropp säger ifrån kan man säga. Frågan är om jag kan plocka fram det där extra hos mig eller om jag ska låte kroppen styra och lägga studier åt sidan just nu?

Sen hade jag ju ett samtal med en person för ett tag sedan som kanske kan ge mig ännu en valmöjlighet i livet just nu, ett val jag tyckt var svårt men ställs jag inför det valet idag så vet jag nu vilket val jag skulle göra...inte en tvekan och jag kan motivera exakt varför jag skulle göra det valet...


Kommentarer
Postat av: Ina

Ja, jag hoppas också att det blir bra på det nya =)



Haha! Mig hade du nog inte kännt igen nu när jag väger 400kg efter mina supermånader där på förra jobbet ;)

Hehe.. Annars tror jag att man hade hajjat till lite när man såg ett ansikte man kände igen.. går vidare och samtidigt typ gräver lååååångt bak i arkivet om vart man kan ha sett personen i fråga. Kanske? =)



Ang. studierna. Lyssna till din kropp! Du kanske behöver lite vila? För om du kan fortsätta med studierna lite senare så kanske det är bra att kunna ta en time-out lite?

När är du klar annars med studierna om du inte lägger dem åt sidan?

2010-04-04 @ 23:45:33
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Sara

Sv: Va roligt att du är med och tävlar :-) Lycka till!

2010-04-05 @ 00:03:22
URL: http://cinnamonfashion.se



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra