Första dagen avklarad

Robin har nu gjort första dagen i skolan med sin "nya klass", vet inte om jag ska kalla det klass för det är egentligen mer en grupp :)

2 nya lärare har han med och jag blev så glad när jag pratade med Robin innan för det hade vart en bra start! Visserligen hade dom bara gjort roliga saker men just det att han hade en positiv inställning kändes bra.

Idag hade de åkt till varberg och käkat glass, ätit lunch på McDonalds och sen avslutat med att flytta ett kylskåp till deras klassrum :) Tydligen är det meningen att de gemensamt ska ordna frukost sen och det är ju bra för många ungdomar hoppar ju gärna över frukosten och det gör ju att dom får mindre energi och orkar mindre i skolan.

I morgon skulle de ut på äventyr igen, tydligen skulle de spela "fotbollsgolf", hehe...lite kul med tanke på att Robin har aldrig velat va med på idrotten i skolan och nu får dom in idrott utan att Robin tänker på att det faktiskt är så :)

Det hela handlar egentligen om att de kommer göra mycket praktiskt som dom sen kopplar ihop med skolplanen, som tex matte...det använder man ju sig ofta av utan att man egentligen tänker på det :)

Känns som att detta kan bli bra och jag hoppas verkligen att det blir bra med!!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Hoppas att allt kommer att fortsätta i denna positiva anda för Robin. Låter som något som min Alexander oxå skulle behöva gå på men vad jag vet finns det inte något sånt här.

2010-04-20 @ 07:56:47
URL: http://1ngela.wordpress.com



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra