Vårda ditt ansikte

På lördag ska jag ju iväg på bröllop så denna veckan tänkte jag lägga lite extra tid på ansiktsvård, för alla vet väl att en make upp sitter bättre om du har ett riktig rengjort ansikte?

Jag gjorde en ansiktsrengöring igår som bestod av det här:

Började med att rengöra ansiktet med Ecollagen Gel-to-Milk Anti-Ageing Cleanser (Antiåldrande rengöring som går från en gelé till en olja till en mjölk. Tar varsamt bort orenheter och hjälper till att släta ut fina linjer. Huden blir len och återfuktad. Använd dagligen.)



En jättehärlig rengöringscreme som jag vill rekomendera till de som precis som jag har väldigt torr hy.

Sen skulle jag haft en toner egentligen men det hade jag tyvärr ingen hemma så jag gick direkt på peeling, till det använde jag Natural Skincare Scrub Cleanser, Milt peelande rengöring med malda mandelskalskorn, björkextrakt och avokado-olja som djuprengör huden och ger en fräsch lyster. Massera varsamt över ansikte och hals, undvik ögonpartiet. Skölj därefter noga. 100  ml.)



Efter det var det dags för en ansiktsmask och då använder jag Optimals Oxygen Boost™ Face Mask ,
(Syresättande och återfuktande ansiktsmask. Skyddar huden mot föroreningar. Applicera över rengjort ansikte, undvik ögonpartiet. Låt verka under ca 10 min och avlägsna därefter med en bomullstuss. Passar alla hudtyper. 75  ml.)

Redan nu känner man en otrolig förändring i ansiktet men sen behövs det ju lite extra fukt till ansiktet med, i vanliga fall så använder jag en återfuktande kräm men denna veckan kommer jag tillsätta ett extra serum så jag kör en "kur" med Royal Velvet Ultra Restorative Capsules, (Kapslar som reducerar linjer och rynkor samtidigt som de gör huden spänstigare. Jämna ut kapselns innehåll jämnt över tvättat ansikte och hals)




Kapslarna är väldigt små och i början trodde jag att den där räcker inte till mitt ansikte men jag lovar er att det gör det! Det är som en olja man smörjer in och första gången jag använde det tyckte jag att det kändes äckligt och oljigt efteråt men redan efter en kort stund så har det hunnit gå in i hyn. Då märker man att man verkligen har torr hy ;)

Så efter att den har gått in i hyn så avslutade jag med en creme, i går blev det en nattcreme och just nu använder jag Optimals Time Relax Night Cream, Näringsgivande, fyllig nattcreme som hjälper till att förnya huden och reducera uttryckslinjerna i ansiktet. Innehåller komplexet Bio Smooth™ som hjälper till att släta ut fina linjer och rynkor, körsbärsextrakt som ger huden näring samt kärnextrakt från vigna aconitifolia som ökar hudcellernas förnyelse. 50  ml. )



Efter detta kändes ansiktet underbart, och även idag känns ansiktet fortfarande återfuktat!

Kapslarna kommer jag använda resten av veckan och då en creme efteråt, på torsdag kommer jag köra en riktig ansiktsrengöring igen :)

Alla produkter kommer från oriflame och som ni märker så blandar jag olika serier men det är helt ok. Jag har hittat just mina favoriter när det gäller rengöring. När det gäller dag/natt creme så har jag några olika som jag gillar och varierar mellan.

Om man vill köpa på sig produkter för att kunna göra en riktig ansiktsrengöring så kanske man kan tycka att det blir lite dyrt men man måste ju inte införskaffa allt på en gång, det gjorde inte jag.

Dag - och nattcreme är ngt jag tycker alla ska ha hemma och sen kan man köpa på sig lite efterhand :)

Brukar ni sköta ert ansikte ordentligt med rengöring?


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra