Julfirande nummer 2


Nu är det snart dags att bege sig till julfirande nummer 2 i Torestorp hos svärmor. Tror det är första gången jag ska fira jul 2 dagar i rad....konstigt. Förra året hade ju jag och Fredrik bara träffats några månader så då valde jag att hoppa över julen i Torestorp, kan ibland tycka att det känns lite jobbigt att se hela familjer samlade och fira jul...det är en enorm glädje men jag har aldrig kunnat ge mina barn såna jular därför blir det lite känsligt... Men jag klagar inte, jag har haft underbara jular genom åren tillsammans med mina barn...och även resten av familjen...men mycket tragiskt har ju hänt i vår familj genom åren och därför har det blivit lite annorlunda.

Man ska skapa nya traditioner och det är inget man bara gör...det är sånt som växer fram. Och kanske är det en ny tradition som kommer in i våra liv nu....julfirande flera dagar i rad med massa människor :)

Nu blev det lite mer skrivet än vad jag hade tänkt i detta inlägg men så är det i bland.

Nu ska jag krama om min stora febriga pojk som tyvärr får stanna hemma, men förhoppningsvis har vi med lite julklappar hem till han sen som kan pigga upp :)


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra