Bokläsning

Började i går läsa första boken av Lotta Thell - Utan en tanke



Utan en tanke är den första delen av fem i Lotta Thells självbiografiska romansvit om Eva.

Som tonåring fast på heroin tvångsintas Eva på ett Hasselakollektiv för rehabilitering. Behandlingen är nedbrytande och förnedrande och hjälper inte Eva ett dugg. Men hennes kärlek till hästar och hennes obändiga envishet gör henne till en överlevare även om livet levs på Plattan.

Lotta Thell är född 1967 och författare till en självbiografiskt präglad romansvit som fångat hundratusentals läsare: Utan en tanke, I skuggan av värmen, Bortom ljus och mörker, Kärleksbarn och För kärleks skull. I skuggan av värmen har filmatiserats.

Har snart läst klart första boken och har den andra boken hemma så jag kan börja direkt på den sen, ska se om jag kan beställa hem de andra tre sen med. Vill även se filmen.

Är det ngn av mina läsare som läst dessa böcker eller sett filmen? Vad tyckte ni iså fall?

När jag sökte på Lotta Thell visade det sig att hon har en blogg med :) Så den ska jag kika in på senare idag. Här hittar ni den: http://www.lottathell.se/


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra