Diskduk

Min chef berättade för ett tag sedan om en diskduk som skulle vara väldigt bra på många olika sätt och idag har jag införskaffat mig en.

Så här står det om den:
Disk & städduken är vävd i bomull och bambuviskos vilket ger en mycket hög uppsugningsförmåga. Vävkonstruktionens struktur ger optimal rengöring.FSC miljöcertifierat av DET NORSKE VERITAS. Certifieringen gäller odling och fiberframställning, dvs. råvaran för viscosprocessen.

Bambu har naturliga egenskaper som eliminerar del av bakteriefloran vilket begränsar uppkomsten av dålig lukt och därmed minskar behovet av tvätt. Odling av bambu kräver inga bekämpningsmedel eller konstbevattning.

Bambugarnet i denna produkt är FSC miljöcertifierat av DET NORSKE VERITAS. Certifieringen gäller odling och fiberframställning, dvs. råvaran för viscosprocessen.

 Skötselråd: genomblöt i mikrovågsugn, full effekt i 3-4 min. (800w), därefter skölj duken med kallt vatten, alternativt kokas.

Klipp ej av befintliga sytrådsändar. Tvättas före användning.

Tvättas i 40-60 ºC , använd ej sköljmedel. Angiven storlek gäller efter 5 tvättar. Bästa tipset mot bakterier: Sterilisera duken

Disk & städduken ger en långvarig användning av högsta kvalitet, färg, form och funktion.

Utvecklad och tillverkad av Ekelund, Linneväveriet i Horred AB




Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra