Go´kväll

Snart dags för melodifestivalen för de flesta skulle jag tro, själv så är jag inte jättenoga med det och har inga planer på att kolla idag men man vet ju aldrig om tv:n skulle slås på.

Kalaset är över, jag sitter vi datorn och bara kollar runt och Fredrik lagar mat. Allt är som vanligt alltså ;)

Läste tidigare idag på aftonbladet om Timrå kommun som ska bespara på de gamlas bekostnad, och inte hur som helst heller.... De ska kunna få 2 koppar kaffe och max 3 dl mjölk per person och dag.

Och vad tycker då jag om detta som själv arbetar i äldreomsorgen....

Jag tycker det är för jävligt och jag hoppas att det är ett stort skämt. På mitt jobb serveras kaffe efter frukost, efter maten, på eftermiddagen och efter kvällsmaten.. och ibland erbjuder vi 11-kaffe med. Det är inte alla som dricker vid varje tillfälle men det viktigaste är att de får om de vill!

Tycker nog att Timrå kommun kan hitta ngt annat att spara in på än några stackars koppar kaffe per dag, kan lova er att de gamla betalar en ganska hög avgift möt sitt matabbonemang. Och om de nu ändrar hur mycket som ska ingå för de pengarna borde de ju även ända hur mycket de får betala. Erbjuds de mindre mat/dryck än vad de gjort tidigare så ska de betala mindre med... enkel matematik enligt mig.

Hur är det med de som jobbar lite högre upp i kommunen? jag hoppas verkligen att de betalar för varenda droppe kaffe de dricker!!


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra