Ratatouille

I går gjorde vi för första gången ratatouille som vi hade till maten, och det blev jättegott!! Väldigt mycket blev det med men det ska ju tydligen gå att frysa så då har vi ju det till en annan gång

 

Middagen är serverad :)



Kul när det blir lyckat när man provar ngt nytt.

Och för första gången provade jag att smaka på enbart aubergine och även zucchini och det var gott så nu är jag lite sugen på att testa att laga ngt med detta.

Har ni ngt gott recept med ngn maträtt med aubergine eller zucchini så dela med er :) För jag har inte en aning vad man ska använda det till...hehe


Kommentarer
Postat av: Elinor-nossposs

de e gott att steka upp och steka med champinjoner, kyckling eller kött och paprika tex. och sen blanda ihop med pasta :p

2010-02-21 @ 16:08:57
Postat av: lilla my

Visst är ratatoille gott men även resten av maten såg väldigt god ut.På sommaren brukar vi grilla skivad succhini och det är super gott.Kram

2010-02-21 @ 21:26:02
URL: http://www.metrobloggen.se/miumiu



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra