Minnesmonument

30 Oktober 1998 var det en discoteksbrand i Göteborg där 63 personer omkom och omkring 200 skadades.

Vid denna plats ligger Lek och buslandet där vi va i går och utanför finns ett minnesmonument där alla omkomnas namn står på.



   

En tragisk händelse och jag kan nog inte ens föreställa mig hur det kan ha vart, så många som miste livet och så många skadade...så unga personer....

Ett väldigt fint minnesmonument och som man kan se så tänds det ljus och lämnas blommor än idag....


Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Det har du rätt i .. det var min och Andreas tredje bröllopsdag som jag överraskade Andreas med.. Själv hade han glömt av den =) HAHA!

2010-01-18 @ 11:57:31
URL: http://rodeback.blogg.se/



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra