En underbar dag är över

Ledig dag och massa sol, kan det bli bättre?

Va duktig idag och steg upp i god tid och sen bar det av för att skriva på anställningsbeslutet på mitt nya jobb som börjar den 14:e :)

Efter det blev det en tur till kinna med hjärtat där jag drog med han i lite affärer, han blev av med lite pengar med eftersom han envisats med att han ska minsann se till att jag har klänning på mig på midsommar...och en vit sådan med :) (men vi har kompromissat lite så jag får ha tights till om jag vill...hehe) Hittade dock en jättesöt (genomskinlig) klänning idag som hjärtat köpte till mig. Får han bestämma behöver jag nog inte ha ngt alls under den men jag får försöka hitta en lösning så jag inte behöver skämma ut mig alldeles för mycket.

Sen bar det av till blomsteraffären eftersom jag nu hade bestämt mig för att plantera lite i mina krukor, dock så höll jag på att tröttna på allt och strunta i blommor eftersom jag fick beslutsångest, och jag kan ju inget om blommor :( Bästa alternativet hade nog vart plastblommor ;)

men jag skulle tro att min vän Petra hade idiotförklarat mig om jag hade satt plastblommor i mina krukor ute, tror hon tycker det räcker med att grannen tvärs över gatan har det...hehe. Dessutom lyser dom upp halva kinna med alla sina lampor. Jag har absolut inte ngt emot folk med utländsk bakgrund men det skiljer ju sig ibland med vad dom tycker är snyggt mot vad vi svenskar är vana vid....

Jag fick iaf köpt blommor som nu planterats och här är resultatet






Eftersom jag ändå höll på så passade jag på att klippa gräset med och efter det så invaderades trädgården av dinosaurier och massa andra otäcka djur....







men jag hittade även ngt roligare i trädgården ;)



Älsklingen passade på att vila upp sig en stund innan det va dags för han att ta hand om grillningen så resten av familjen fick lite mat i sig :)

Kvällsen avslutade jag med massa mys på tu man hand med lilleman!

Har haft en toppendag även om det har gått i ett, i morgon blir det en tur till djurparken :)


Kommentarer
Postat av: Petra

Hahaha, varför inte lila, rosa, orange och röda plast blommor som hänger ute året om...Riktigt snyggt har dom ju ;)

2010-06-05 @ 00:12:22
URL: http://metrobloggen.se/hospetra
Postat av: Jane

Åh nej, hoppas du klarade dig undan dinosaurierna! Hihi. :-D

2010-06-05 @ 08:39:19
URL: http://www.janejohansson.se/



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra