Fota ett ärr?

I kväll har jag förstått att det inte är så lätt att fota ett ärr.

Hade fått brev från försäkringsbolaget om att det nu är ett år sedan som Robin gjorde ingreppet på sin fot och det är dags att fota ärret och skicka in. Detta för att de sen ska bedöma om det är vanprydande eller ej....

Det sitter ju som tur är inte på ett jättesynligt ställe utan på insidan av ankeln. Men snyggt det är det absolut inte.

För er som inte vet vad som hänt var att Robin fick Osteomyelit (en infektion som sätter sig på skelettet), han fick göra ett ingrepp i foten och sen blev det en lång behandling med antibiotika.

Efter ingreppet sattes ett antal stygn och såret skulle börja läka, efter ett par dagar hemma tyckte jag att det inte såg riktigt ut. Det vätskade alldeles för mycket fortfarande och det var väldigt rött så enligt mig och med mina erfarenheter så var jag övertygad om att såret var infekterat. Uppsökte disktriktsköterskan som i sin tur inte tyckte att det var ngn fara. Men redan dagen efter ringde jag ortopeden och krävde att de skulle titta på såret och visst hade jag rätt, det var infekterat. En dag senare fick vi komma in så de fick sätta en bedövning för att sedan snitta upp såret igen och spola rent. Efter det så gjorde de ngt som jag ansåg märkligt, de satte inget stygn igen utan la bara på en omläggning.

Pga detta så är ärret väldigt brett och det ser nästan ut som en liten grop.

Svårt att se på bilden men ni kanske förstår ändå vad jag menar....




Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra