Från April 2008

Kollade igenom min gamla blogg från April 2008, det var mycket som hände...
(hittade detta inlägget där) 

Det var just under den månad som mitt liv förändrades.... vad hände under den månaden?

2 April - Dagen då jag blev tvungen att bli brunett pga misslyckad blekning

9 April - Fick reda på att lillebror några dagar tidigare hamnat på lasarettet efter en överdos av GHB. Denna gången hade han tur som klarade sig.

10 April - Jobbigt samtal med lillebror om hans missbruk, jag inser att det är värre än jag trott... Ger han en chans att ta tag i problemen själv... mitt största misstag!?

13 April - Rädslan över att få samtalet som säger att Jimmy gått bort gör sig påmind...får ett samtal men det var morsmors syster som gått bort. Oron över att det ska ha hänt Jimmy ngt finns där hela tiden...

19 April - Sista gången jag och mina barn träffade lillebror då han skulle vara barnvakt här. (Varje gång jag sitter ute på min framsida kan jag se hur han kommer med sin cykel, stressad och irriterad...)

22 April - Så här har jag skrivit den dagen :

Det känns så bra, jag känner mig lugn inombords på ngt sätt. Svårt att förklara, men måste nästan ha haft depressioner o ångest själv för att förstå.... Men jag har nog en liten bit kvar så nu får jag bara hoppas på att inget jobbigt väntar mig.

23 April - Dagen som förändrade allt. Samtalet som jag fasat för kom....Jimmy vad död..min älskade lillebror!

Resten av månaden var det sorg och massa tankar. Det var också då man insåg vilka ens riktiga vänner är.... kan inte tacka er tillräckligt för vad ni betyder för mig!


Tänk vad livet kan ta vändning fort, 2 år har gått sen jag upplevde detta. Mycket har hänt sen dess och idag är jag nöjd med mitt liv och funkar rätt så bra som människa skulle jag väl vilja säga. Sen finns väl fortfarande mycket inombords som jag inte visar utåt. Men allt är på rätt väg iaf.

Man ska leva för dagen och njuta av livet för man vet aldrig vad som händer i morgon.


Kommentarer
Postat av: Aurora

Förstår att du minns de dagarna. Men med tiden så kommer du bara ihåg de ljusa stunderna . De som är värda att minnas. Kram

2010-06-01 @ 18:47:32
URL: http://www.metrobloggen.se/oro



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra