saknaden av min bror

Hittade ett inlägg som jag skrivit på min gamla blogg när det hade gått ett år, ville göra ett minnesinlägg för Jimmy idag kände jag och kom då att tänka på detta inlägg så jag väljer att lägga upp det här med.

Läs, lyssna och minns....

I dag är det ett år sedan du lämnade oss, och det var nu på morgonen som jag fick samtalet...jag visste men jag ville inte tro på det ...vill fortfarande inte tro att det är sant. Önskar man kunde vakna upp och sen inse att allt bara har vart en mardröm...



Tänder ett ljus för dig idag

Vill ni också tända ett ljus så kan ni göra det HÄR

Saknar dig.....

Denna låten får mig att tänka på dig och Johanna.... det gör så ont i mig att du inte får vara med och se hur stor Gabriella har blivit, nu är hon precis så där busig som du hade gillat...är säker på att hon hade älskat dig precis som mina barn gjorde/gör



 

Jag minns dig som den snälla, omtänksamma lillebror som du var. Du ville inte att ngn skulle vara ledsen och må dåligt.

Många gånger kunde man bli irriterad på dig för din glömska och ditt disträ sätt men det har gett oss många skratt...

Som när du trodde att ngn hade tagit min cykel som du lånat, som du egentligen själv glömt vid fritidsgården. Eller när du trodde att du blivit av med din egna cykel...ännu en gång, då hade du ställt den vid fel hus när du skulle till en kompis och kom inte i håg det.

I skolan kunde du inte ha ett eget skåp för dina böcker för det tog inte en dag innan du hade tappat bort nyckeln.... Men det ordar sig som du alltid sa...

Har ni också roliga minnen från Jimmy...skriv som kommentar och dela med er...låt folk få minnas Jimmy som den underbara männsika han var.

Du tyckte det var jobbigt för att du stammade, men vi andra tänkte inte på det som du gjorde....

När du gör vad som helst för en dialog som Winnerbäck sjunger....det är sant, alkohol och droger får en person att slappna av och det blir lättare med en dialog.

En solig dag på en uteservering....



Himlen är oskyldigt blå....

Alla mina tankar till dig idag lillebror, vet att du inte hade velat att jag skulle vara ledsen men jag gråter...men jag ska låta tårarna vara av glädje, glädje att jag fick dela 20 år med dig, jag gläds över att du var min lillebror och det säger jag med stolthet!

Nu är du hos din pappa...i 10 år fick ni va utan varandra, jag får leva med tron om att det var meningen att ni skulle vara tillsammans nu...och en dag så möts vi igen!



Vila i frid Jimmy

22/9-88 - 23/4-08



Låt minnet av Jimmy leva vidare och till er alla som läser detta låt detta bli en tankeställare om hur värdefullt livet är, var rädda om er och ta inga risker med droger - det är livet ni sätter som insats.



Idag har jag en anledning att gråta....




Kommentarer
Postat av: Jane

stora kramar



Jättefint skrivet!

2010-06-01 @ 13:29:18
URL: http://www.janejohansson.se/
Postat av: Fredrik

"En människa är försvinnande liten i universum,

men när en speciell människa går bort

blir ett universum av tomhet kvar."



Godnatt mitt hjärta. Finns här för dig och älskar dig mest av allt.

2010-06-01 @ 23:06:22



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra