Fel fel fel....

http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen2010/1.1917123/anna-bergendahl-vann-melodifestivalen

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2010/article6773748.ab

Fel vinnare!

Japp... enligt mig ialla fall så vann fel låt!

Men hur ska man tänka, ska man rösta på den låt man tycker är bäst eller den låt som man tror har en chans att vinna Eurovision?

En riktig svensk schlagerlåt som var med idag tycker jag att Pernilla Wahlgren hade, men inte att den skulle komma ngn vart i Eurovision. Vi måste ha en låt på engelska. Har önskat i flera år att vi ska bidra med en rocklåt men inte då!

Varje år är det likadant, alla låtar som jag tror på kommer inte vidare! Men inte kan det va så att jag har så dålig musiksmak?!

Kommer ni ihåg Lordi 2006?



Minns så väl hur jag och min vän Petra hejade fram dom som vinnare...hehe...och dom vann! Så där ser ni...inte fel på min musiksmak ;)

Ikväll hade jag hoppats på att Ola skulle stå som vinnare eller kanske Darin, nu är Darin absolut ingen favorit hos mig egentligen men det var en bra låt och jag tror att han hade kunnat haft en chans att ge Sverige en bra placering.

Men istället skickar Sverige återigen ett bidrag som inte kommer ta oss till en bra placering (hmm...detta kanske jag får äta upp sen för att jag sagt men det är iaf min åsikt )

Fast det absolut bästa numret i kväll var ju detta, synd bara att vi inte kunde skicka det som bidrag i Eurovision



Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra