Konstigt

Innan jag börjar skriva detta inlägg vill jag påpeka att det är inte riktat mot ngn speciell person utan det var bara ngt som slog mig häromdagen som jag började fundera över.

Arbetslösa.....

Jag jobbar ju inom vården och när vi vill vara lediga så använder vi oss ofta av timanställda. Många av våra timanställda är ju arbetslösa annars och stämplar den tid de inte jobbar. Men många ggr händer det när man frågar en vikarie om de kan jobba att de inte kan pga att de är sjuka, ska bort, har andra planer eller är på semester.....

Hallå....hoppas dom vet att man inte får tacka nej till jobb, för jag är helt säker på att när de tackar nej till jobb en dag pga ngn orsak så uppger de ändå till a-kassan att de är arbetslösa.

Nu är det absolut inte alla som är sådana, men det finns endel och de borde faktiskt tänka sig för. Dels så när vi märker att vikarier ofta tackar nej pga olika orsaker så anser vi inte att de är så noga med att jobba och då är det inte längre dom vi frågar i första hand utan de som man märker verkligen vill jobba och som nästan alltid ställer upp.

Vet att det är svårt på arbetsmarknaden nu och om man verkligen vill ha jobb så gäller det ju att man visar det med.

Måste säga att Marica (bloggvän) är verkligen flitig med att söka jobb och hon blir lika glad varje gång man läser på hennes blogg att hon ska få jobba! Är säker på att du inom en snar framtid kommer få ett jobb!!

Detta var bara lite tankar och funderingar från mig....nu är det iaf dags för mig att kila till jobbet :)


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra