Tandhelvete

För ca 1,5 år sen så gjorde jag en dum sak så att en flisa gick i min ena kindtand, men eftersom jag har en fruktansvärd tandläkarskräck så gjorde jag inget åt det...hade ju ändå inte ont :( Sen tog det inte lång tid innan jag förstod att precis där flisan gått hade jag fått ett hål men fortfarande ingen värk så inget tandläkarbesök....

I maj förra året fick jag en fruktansvärd tandvärk och ringde då tandläkaren, värken var verkligen fruktansvärd (annars hade jag aldrig ringt). Tyvärr så kunde jag inte få komma den dagen men skulle ringa dagen efter igen, men dagen efter så var värken borta....alltså ringde jag inte :(

Har haft problem med att matrester gärna fastnar i det där hålet och i kväll när jag skulle peta med tandpetare där så försvann ytterligare en stor bit från tanden, så nu är halva tandfan borta!!

Vasst är det på tanden med :(

Förstår ni vad detta innebär?

Att jag måste ringa tandläkaren i morgon, och ni som känner mig vet hur dåligt jag mår över att behöva göra det. Sen ska jag se till att få en tid med och det är inte det lättaste. Eftersom man har tandläkarskräck så har jag ju ingen tandläkare som jag går regelbundet hos.... och det är inte lätt att få folktandvården att ta emot en då....

Det största bekymret som alla tänker är ju sen kostnaden, för det här har jag en känsla av att det kan kosta många tusenlappar....vad fan gör man då när man inte har de pengarna??!!

Massa extra bekymmer pga en rädsla jag har... ibland är livet riktigt åt helvete!!

Sen kan jag också meddela att om jag nu skulle få en tid så gäller det att hitta en vänlig själl som åker med mig o håller handen medans jag blir som ett barn på nytt!




Kommentarer
Postat av: Petra

Ring henne jag går hos i Borås, hon är jättebra med tandläkarskräck....Jag fick ju gjort allt mitt när jag började hos henne...

2010-03-15 @ 05:26:54
URL: http://metrobloggen.se/hospetra
Postat av: Marica ☆ Mizca ☆ Rödebäck

Jag förstår,. men då kan man väl bara klicka på startsida så kommer man till allt.. ? Behöver ju inte vara så krångligt =)

2010-03-15 @ 09:44:55
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: lilla my

Ja tandläkaren är ingen favorit här heller men jag måste nog också tyvärr beställa en tid för jag har också en trasig tand=( Har hört att man kan betala av lite i taget hos tandläkaren det kanske vore något.Kram och lycka till.

2010-03-15 @ 10:07:31
URL: http://www.metrobloggen.se/miumiu



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra