Fönstertittare!

Vaknade av att jag hörde folk prata utanför...på min balkong!

Målarna har alltså hittat hit för att börja måla så det var ju bara att gå upp. Har nu röjt undan trädgårdsmöblerna för att rädda dom från färg.Sen har jag än en gång fått uppleva dålig kommunikation och samarbete mellan två olika yrkesgrupper, denna gången snickare och målare.

På mitt lilla förråd på baksidan så är det trasigt längst upp och detta behöver lagas, naturligtvis behöver detta fixas innan målarna målar där. Men snickaren menade på att det var inte dom som skulle göra det för det har han inte hört ngt om!

Så lilla jag tog saken i egna händer och gick ut o letade upp den stackars snickaren. Så just nu försöker han få tag på sin chef för att få godkännande att han ska fixa det. Skulle han säga nej får jag ringa ett samtal till ansvarig på bostadsbolaget som då kommer få ringa ett samtal i sin tur och så kommer det ändå sluta med att snickaren får fixa det :)

Sen finns ju risken att när de tar bort det trasiga så ser de hur rötet det är under och då behöver de ju säkert riva ner mer...frågan är om de kommer göra det? Hehe...det tror inte jag!


Kommentarer
Postat av: Aurora

Morn eller middag. det var nog dags ändå kanske. Bra att du fick tag i snickaren. Var det inte du som hade dålig isolering i i taket också. Har för mig att det var hos dig jag såg istappar så långa så. Kram

2010-05-12 @ 12:53:27
URL: http://www.metrobloggen.se/oro



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra