Tacotårta

Här kommer ännu ett gott recept

TACOTÅRTA  ca 4 pers.

Köttfärsröra

400 g köttfärs

1röd lök

1 köttbuljongtärning

2 msk chilisås

1 påse tacokrydda

1 1/2 dl majskorn

Stek köttfärsen o blanda i allt som ska vara i.

Lägg sedan ut formfranska på en plåt. ( jag brukar skära bort kanterna men det är inget måste ) Den jag gjorde sist använde jag dubbel sats av allt och la då 4*3 brödskivor på varje lager.

Fyllning 1

100 g philadelphiaost

1/2 mängden köttfärs

1 röd paprika

Bre philadelphiaosten på brödet, lägg på köttfärsen och hackad paprika. Lägg sedan ett nytt lager med bröd på.

Fyllning 2

1 burk creme frech

(1 dl hackade gröna oliver om man gillar det )

2 msk chilisås

Blanda allt och bre på brödet, lägg sedan ännu ett nytt lager bröd.

Topping

100 g philadelphiaost

resten av köttfärsen

1 röd paprika ( hackad )

2-3 dl riven ost

tacochips runt om

Bre philadelphiaosten på brödet och lägg sedan på resten. Sätt sedan tacochips runt om på "tårtan".

ETT TIPS! Bre philadelphiaosten på brödet innan du lägger på det, lätt att man trycker ihop allt om man ska bre direkt på "tårtan"

Häll gärna upp extra tacochips i en skål och ha vid sidan om när ni serverar.

Tårtan gratineras sen en stund i ugnen ca 200 grader tills den fått fin färg!

Smaklig måltid!


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra