Julkalender

Skrev ju igår om julkalender och lovde berätta hur jag brukar göra....

Kan först börja med att berätta att jag aldrig köpt någon chokladkalender till mina barn, nu vet jag att Liam däremot haft det hos sin pppa men det kan jag inte göra så mycket åt. Men här hemma har mina barn ingen sån. Tycker det ger fel budskap att man helt plötsligt låter det vara ok att äta choklad varje dag...även om det bara är en liten bit. Andra får göra hur dom vill men det är iaf min åsikt och det har funkat bra här hemma ändå.

Tv:s julkalender har vi heller aldrig köpt, av den anledningen att ingen av mina barn har riktigt följt julkalendern på tv så det har inte varit aktuellt.

De senaste åren har vi köpt bingolottos julkalender för att ge hela familjen chansen att vinna ngt bra men tyvärr har det inte blivit någon vinst.

Och när Robin var liten så var jag flitig minsann, jag broderade en egen julkalender som han fick och där hängde det ett litet paket för varje dag. Den kalendern hade han i några år och det tyckte han var riktigt kul.

Tyvärr har jag vart lite lat de senste 6 åren så Liam har aldrig fått ha den även om jag har den kvar och varje år när jag plockar fram julsakerna så blir jag påmind om den. Men i år så är det Liams tur att få ha julkalendern och få paket varje dag :) De dagar han är hos mig iaf, har räknat att det blir 17 paket som ska köpas och idag har jag köpt 4...bara 13 kvar ;)

Han vet inget om detta än så det ska bli kul att se vad han kommer säga 1 dec när första paketet ska öppnas :)


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Aldrig tänkt på det med chokladen.. bra ställningstagande!

2010-11-19 @ 23:51:32
URL: http://principessan.se
Postat av: Sara

Bingolottos julkalender lät ju som en bra idé! kanske vi ska prova i år! Och hoppas på att mormor och farmor avstår sina chokladkalendrar iår, Lite taskigt att ta ifrån dom dem när de fått dem...

2010-11-20 @ 11:57:01
URL: http://metrobloggen.se/smuliz8



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra