Sista dagen på jobbet....

Snart dags att bege sig till jobbet igen, känns som jag bott där sen i fredags :( Men nu är det dags för sista dygnet på jobbet den här veckan iaf...härligt med lite ledighet sen. Och nästa vecka blir lugn, möte på måndag och sen en dagtur bara...om jag inte får bytt till mig ett dygn istället så jag får lite extra timmar :)

Det gäller att planera, så jag vill gärna ha in lite extra pengar nu så länge jag kan jobba för när man väl går över på föräldrapenning så blir det alltid lite knasigt just i övergången och så får man ju lite mindra sen när man har föräldrapenning.... men det ska nog lösa sig :) Det bästa hade ju vart om vi hade kunnat hitta ett boende för oss, då har man ju två inkomster.

jag har kommit på också att jag vart väldigt bortskämd i alla år när det gäller grannar, jag har ju en hörnlägenhet så det innebär ju att jag bara har grannar på ena sidan. Min granne som bodde där innan och som hade bott där ialla är märkte man aldrig av, det hördes aldrig ngt därifrån och hon klagade aldrig på oväsen från mig heller...det va som att ingen bodde där. En jättetrevlig dam var det. Tyvärr så gick hon bort o påskas och jag har nu nya grannar, en familj med två barn. Jättetrevliga är dom men helt plötsligt hör jag massa därifrån, särskilt barn som springer i trappan och då låter det som en gäng elefanter. Just nu undrar jag vad dom håller på med, det låter som ngn står och hoppar där inne, och det är så högt dån så det låter mer som att det är en vuxen.....

Jag har verkligen blivit bortskämd med åren :)

Slutbabblat från mig nu, dags för en cig och sen ta på sig lite kläder innan jag ska iväg.

Ha en bra dag allesammans!


Kommentarer
Postat av: M i z c a

Som hos oss då =)



Kommer du på lördag förresten?

2010-11-18 @ 17:24:05
URL: http://rodeback.blogg.se/



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra