Son och lillebror

Satt ute på baksidan i går och röka, det va mörkt ute och jag tittade in genom mitt vardagsrumsfönster....

Ser min stora son Robin stå i köket och göra smörgås, men för en kort stund så va det som om det vore min älskade lillebror Jimmy som stod där. Kepsen bak och fram, det ljusa håret som stack fram under kepsen...

Ibland ser jag sån likhet mellan dom, inte bara utseendemässigt utan även till sättet...

Det känns skönt att Robin ändå har minnen från Jimmy men det gör ont i mig att dom inte fick fler minnen. Dom hade kommit överens väldigt bra och kunnat ha väldigt kul i hop....

Det värmde så i mitt hjärta i går när jag tittade på Robin....

Ska se om jag kan lägga upp kort på både Robin och Jimmy ngn dag.




Kommentarer
Postat av: rock n roll mamma

ibland tror jag att det kan vara en tröst att se likheter emellan dem man älskar även om den ena tyvärr inte längre finns. även jobbigt såklart i vissa stunder..min bästa vän har en son som är lik sin pappa-som tusan-! pappan finns tyvärr inte längre kvar här i livet men det påminner henne om goda o glada minnen...hoppas det är så för dig också!!

2010-11-05 @ 11:19:40
URL: http://emis.myshowroom.se



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra