Brandutbildning

Så var man hemma igen efter några timmars utbildning på brandstation, lite kul va att när vi stod bland alla bilarna så fick de ett larm så då fick vi se hur snabba de var på plats, bytte om och sen i väg med bilarna :)

Det vr mycket information, lite filmer fick vi se också...bl.a fick vi se lite från när det brann här på området. Det va en skum känsla och många tankar kom upp då min vän förlorade hela sitt hem :(

Vi fick släcka med brandsläckare med och det var ju inte så svårt, men det finns en hel del olika att välja bland.

Det var en bra och givade utbildning och tiden gick fort.

Sen var det raka vägen till skolan för att hämta lilleman och nu har jag precis haft vännen Nine här på kaffe, fick en present av henne :) En jättesnygg tröja som man kan ha till tights...tack vännen! (Lovar att visa den sen med)

Nu ska jag ta tag i lägenheten lite för tydligen ska jag få besök senare idag, kanske skulle baka ngt med...

Det verkar som jag kan hålla mig sysselsatt även idag ;)


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra