Facebook istället för ett socialt liv!

Funderar över hur viktigt internet har blivit för människor, och speciellt Facebook....

Nu för tiden behöver man inte ringa sina vänner för att höra hur de har det eller fråga vad de hittat på under helgen...allt kan man läsa på facebook...eller kanske bloggen ;)

Men det jag vill komma till är att ngt jag ogillar är när man umgås med folk, till vardags eller kanske på fest....och folk sitter och facebookar hela tiden. Såg precis bilder på facebook där folk är på en fest och redan har de hunnit ordna ett album med bilder som de visar upp.... Respektlöst mot de andra som är med tycker jag, om facebook är så viktigt så stanna hemma istället för ngt socialt liv IRL verkar inte vara av betydelse längre....

Usch...först var jag lite besviken över att jag inte är med på just denna speciella fest i år som jag vart i många år tidigare, har t.o.m hjälpt till att anordna den. Men nu när man ser att folk verkar mer intresserade av att uppdatera sin facebook så är jag glad att jag inte är med där i år.

Vad har ni för åsikter kring detta?


Kommentarer
Postat av: mic

facebook är överskattat!

2010-09-12 @ 00:47:03



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra