Mumsigt :)

Leila bakar ju alltid massa gott, och idag kollade jag in hennes recept och hittade det här som jag bara måste prova!

Nutella och banan-rulle

Färdigt på: 35 min
Ingredienser

2 2 msk kakao
0.75 0.75 burk nutella
2 2 st mogna bananer
1 1 sats Mormors rulltårta

Mormors rulltårta grundrecept:

3 3 st ekologiska ägg
1.5 1.5 dl strösocker
2 2 msk mjölk 3%
2 2 dl vetemjöl
1 1 tsk bakpulver
1 1 st apelsin, rivet skal
25 25 g mandelspån
strösocker till rullning

Gör så här

1. Sätt ugnen på 250 grader, varmluft.

2. Vispa ägg och strösocker poröst. Tillsätt mjölk och rivet apelsinskal.

3. Blanda vetemjöl och bakpulver och vänd ner det i äggsmeten. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper på en bakplåt.

4. Strö över mandelspån och grädda, i cirka 5 minuter.

5. Sockra ett bakplåtspapper och stjälp upp kakan upp och ned. Lossa försiktigt bakplåtspappret från tårtbotten.

6. Skala och skiva bananerna tunt. Bred ut Nutellan i ett jämt lager på den nygräddade chokladtårtbotten. Strö över bananskivorna.

7. Rulla ena långsidan mot den andra till en tight rulle, var noga med att vika in första kanten ordentligt. Låt svalna något.

8. Skär tårtan i 2-3 centimeter tjocka bitar.


Kommentarer
Postat av: lilla my

Låter super gott men när ska kakaon in.Kram

2010-09-30 @ 19:16:55
URL: http://www.metrobloggen.se/miumiu



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra