Förberedd

Det är ju förkylningstider nu och jag har hört lite konstiga ljud från lillan så jag är lite orolig för att det är en förkylning på gång.

Gjorde ett besök till apoteket idag för att vara förberedd.

Koksalt och en nässug (har aldrig använt en sån innan men jag hoppas inte det är krångligt)



Passade även på att köpa nya nappar, lillan har lite svårt att ta de nappar vi har hemma och om jag ska va ärlig så verkar hon inte jättenoga med det heller.

Köpte ialla fall dessa ( de va lite mindre än de jag hade hemma)



Tommee Tippee Pure Sugnapp 0-3 månader

Tommee Tippee Pure Sugnapp fungerar annorlunda än vanliga nappar. De öppnar försiktigt ut sig som ett paraply tvärs över den hårda gommen till stöd för gommen och bibehåller dess naturliga form. Denna unika patenterade serie stödjer gommens naturliga form och främjar trygg och hälsosam munutveckling. 0-3 månader.

(har testat de nu i kväll och kan meddela att hon blev inte mer förtjust i dom)

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Otri-baby nässug är jättebra och lätt att använda, vi har en sådan :) Benji tycker såklart INTE om den, men den gör ju sitt jobb ;-)

2011-04-14 @ 23:19:15
Postat av: Sara

Nässugen har vi haft jätte nytta av, den är inte så svår att använda heller, men man får försöka göra det snabbt...iallafall måste vi det då Nova inte tycker om den alls och blir arg så fort hon ser den nu. Men den hjälper verkligen! Bra att vara förberedd, man vet ju aldrig när förskyldningen smyger sig på..

Hoppas det blir bra med napparna! Kramar

2011-04-15 @ 13:09:34
URL: http://www.smuliz82.blogspot.com
Postat av: Nathy DeMecho - Mamma till William ♥

Nässug använder vi nästan dagligen här hemma. Inget krångligt alls. :)

2011-04-15 @ 13:47:28
URL: http://nathydemecho.blogg.se/



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra