1 dag kvar



I morgon börjar skolan igen, en tonåring som vänt på dygnet ska jag då lyckas få upp i tid...önska mig lycka till ;)

Nionde klass ska han börja, blir ett spännande läsår. Vet fortfarande inte riktigt hur det kommer se ut eftersom han har anpassad studiegång och kommer alltså inte läsa alla ämnen. Det blir tufft eftersom han så gott som missat hela åk 8. Anledningen är inte att han skolkat för han har haft väldigt få frånvarodagar, anledningen är att de startade ett nytt projekt med en klass som sonen fick gå i och det lät ju jättebra men det har vart alldeles för slappt och de har inte ens haft möjlighet att nå upp till målen.

Men nu är det nytt läsår och jag hoppas att det blir bättre.

Sen har vi ju lilleman som ska börja första klass...spännande!

I går var vi nere i byn så han fick köpa sig ett pennfack och lite pennor, det tyckte han va kul. Han skulle absolut ha ett pennfack i plåt....skulle tro att någon kompis till han har det ;)

Har ni barn som börjar skolan nu med? Vilken klass och ser dom fram emot det?


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra