Arlas smaksatta grädde



Denna gången var det Arlas nya smaksatta grädde jag fick testa, den finns i smakerna jordgubb och choklad

Den första jag testade var jordgubb...wow säger jag :)
Den är mycket tjockare i konsistensen än vanlig grädde och jag tyckte den påminde lite om youghurt. Den går helt klart att använda som den är som tillbehör till ngn dessert.

Men jag valde att göra pannacotta på denna grädden och det gick alldeles utmärkt, gott blev det med. Men jag föredrar nog pannavcotta gjord på vanlig grädde. Men jag kommer absolut köpa denna fler gånger!



I går testade vi grädden med chokladsmak, den var i konsistensen som grädde brukar vara och det va bra med chokladsmak på den.



Jag gjorde en dessert med maräng, banan och vispad chokladgrädde till...jättegott!



Kommer säkert köpa den igen men jordgubbsmaken var nog favoriten :)

Ett stort tack till Smartson för att jag fick vara med och testa Arlas nya smaksatta grädde!


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra