Uppdatering från renoveringen

Så var jag hemma redan igen, blev inte så lång tid för mig i huset idag eftersom Molly inte va så road av att vara där.

Men idag har vi alltså fått hjälp av pappa och köksstommen är målad och ska målas sista gången i morgon....underbart att ha det avklarat! Tusen TACK pappa för hjälpen!

Sen hade jag ju målat en omgång på lilla toaletten uppe, det va taklister, taket och dörrlister jag hade målat. Detta har nu pappa målat en gång till och kommer måla klart det i morgon...återigen TUSEN TACK!

Då kan jag alltså börja måla väggarna på lilla toan, det som sen är kvar är att byta ut det gröna porslinet och lägga in en ny golvmatta.

Vad har jag gjort idag då...endast börjat maskera i hallen nere för att kunna måla där. Det va ju delvis rött där precis som vissa dörrar på andra våning. Detta ska målas vitt, kommer antagligen kunna måla första omgången i morgon :)

Fredrik har gipsat i "tvättstugan" och även spacklat endel på väggarna, när jag åkte va det en lysrörsarmatur som skulle upp. Men det är inte bara...massa el som går där nere så det gäller att hitta rätt i djungeln ;)

Fredrik får berätta mer när han kommer hem om vad han gjort och förhoppningsvis får vi se lite bilder då med.

Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra