Bekymmer....

Vet att jag borde sova nu egentligen men det har snurrat lite väl mycket tankar i huvudet på mig i kväll så jag har inte kunnat komma till ro riktigt :(

När jag var tonåring och var som besvärligast så var min mamma gravid och allt blev väldigt jobbigt för henne då, naturligtvis kunde jag inte förstå det då utan tyckte hon var jobbig.

Idag är jag gravid och har en tonåring i huset...behöver jag berätta att jag idag förstår henne?!

I somras/höstas hade vi en period här hemma som jag och tonåringen i huset inte riktigt funkade ihop, det var ganska jobbigt ett tag. Tack och lov hade jag Fredrik som fanns vid min sida och ställde upp till 110%...tack hjärtat, vet inte hur jag hade orkat utan din hjälp!
Den jobbiga perioden gick iaf över och det har vart väldigt bra den senaste tiden.

Ikväll hade jag och tonåringen en liten diskussion som vi inte riktigt var överens om, det var ett lugnt samtal och inte ngt bråk men vi tyckte iaf olika i en fråga. Är lite orolig nu för att vi är på väg in i en ny omgång av en jobbig tid framöver...inte så oväntat kanske...

Jag kan nog många gånger vara lite väl överbeskyddande, jag är verkligen livrädd för att det ska hända mina barn något. Jag ser faror i det mesta...
Och har man förlorat en lillebror så gör det inte saken bättre kan jag meddela....samhället är inte som det var förr. Idag sker det mer våld än vad det gjorde förr...och bland yngre åldrar, och idag är nästan narkotika vanligare än alkohol....så på ngt sätt så känns det tryggare att barnen sitter framför en dator och bligar även om inte det heller är bra...

Vet att jag inte kan skydda barnen mot allt och att ibland måste dom få göra misstag, hur ska dom annars kunna lära sig?

Jag är verkligen inte gjord för att vara tonårsmamma :(

Ska försöka släppa dessa tankar nu och försöka få lite sömn, kanske känns det bättre i morgon.... Då kommer lilleman hem igen med :)

Små barn - små bekymmer
Stora barn - Stora bekymmer


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra