Dags för lilleman att bli stor

Förra gången Liam va hos mig började vi öva på att han skulle somna i sin egna säng :(

Måste erkänna att jag vart lite väl lat och bekväm av mig när det gäller detta, han är snart 7 år och har alltid somnat i min säng på kvällen och så ligger jag jämte tills han somnat. Visst har det hänt innan att vi provat att han somnar i sin säng och det har funkat rätt ok och ibland så bär vi in han till hans egna säng efter han somnat men då kommer han alltid på natten, Han sover alltså inte själv.

Men nu ska detta tränas bort, nu får han somna i sin säng på kvällarna fast jag ligger jämte han där. När jag känner att detta funkar bra utan protester från hans sida så ska vi träna på att han ska somna själv, men då ska jag lägga han lite tidigare så han kan ha en stund att titta i någon bok eller kanske titta lite på film innan han sa somna. Sista steget blir att se till att när han kommer in och lägger sig hos mig på natten så ska jag gå tillbaka med han så han tillslut sover hela natten i sitt rum.

Känns som jag har ett projekt framför mig ;)

Kan också berätta att det likadant när han är hos hans pappa, men han gör likadant som mig nu. Blir lättast så, och sen är han också lite trött på att han en lilleman jämte sig som tar upp hela sängen och sparkas hela natten..hehe

Önska mig lycka till nu :)

Ikväll gick det iaf bra, han frågade själv om vi skulle lägga oss i hans säng :)


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra