HLR

På måndag ska vi ha HLR utbildning på jobbet, mycket bra tycker jag fast jag har vart osäker på om jag borde göra den nu... Tror faktiskt inte jag orkar... ner på golvet och luta sig över en docka med en stor mage i vägen...och sen är ju min lungkapacitet inte den bästa nu..blir anfådd väldigt lätt...

Chefen förstod nog detta så jag har fått erbjudande om att få gå denna utbildning när jag är tillbaks från min föräldraledighet istället :)

Så när de andra går på utbildning på måndag så kommer jag åka med en brukare på lite läkarundersökningar...och sånt kan va riktigt kul med, särskilt när man är så nyfiken som jag är och vill ha reda på allt :)

Har ni gått på HLR utbildning någon gång?
(jag gick den för många år sedan när jag läste min USK-utb.)


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har gjort den några gånger. Första gången när jag jobbade på Kaskad, sen under USKA utbildningen. Sen fick jag gå SHLR (hjärt & lungräddning på sjukhus) när jag jobbade på akutvårdsavdelningen! Det var väldigt lärorikt och spännande! Så nu kan jag defribillera också :D Har inte behövt göra det i praktiken ännu dock! Genom anställningen inom landstinget går vi igenom SHLR varje år! Kanske är det lite bökigt att göra med stor mage, men gör det sen Petra, det är spännande och bra att kunna, inte bara i arbetet utan annars också :-)

2011-01-28 @ 09:17:41
URL: http://www.metrobloggen.se/smuliz8



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra