God Morgon

Fredag

Trött Petra idag, Molly vaknade vid halv 4 och ville äta sen vaknade hon redan vid 7 igen. Och efter jag hade vart uppe vid halv 4 så hade Liam kommit och lagt sig i min säng och med han jämte sig så blev det inte mycket sömn sen. Han är som en virvelvind när han sover...

Men jag ska nog piggna till, annars får jag vila en stund i eftermiddag.

Idag ska jag hämta doppresenten till Rebecka, på lördag ska hon döpas. Och på lördag fyller även Fredriks son Lasse år. Men han ska va hos sin mamma då så vi har kalas för han på söndag. Så lite förberedelser för kalaset måste fixas i helgen.

Lasse har önskat en chokladtårta, det ska vara chokladmousse emellan...både vanlig och vit choklad. Hmm..funderade lite på detta och har kommit fram till att jag ska göra egen mousse, tobleronemousse ska jag testa. Toblerone finns ju både i vanlig choklad och i vit så det borde funka men har inte bestämt vad det ska va uppe på tårtan än. Det blir nog en väldigt söt tårta iaf...hehe. Tror jag ska göra en paj också så det finns ett alternativ.

Tacotårta ska göras med, även det är Lasses egna val.

Födelsedagspresenterna är fixade sen länge och jag är säker på att han kommer bli superduper glad :)

Nu kallar Molly på min uppmärksamhet så det är dags att avsluta nu...tjingeling ;)


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra