Den gamla byrån....

Denna gamla byrån är lite speciell för mig med lite minnen...



När mamma och hennes man köpte sitt första hus så stod denna gamla byrån i huset och vi fick behålla den, spegeln som står på är inte original utan den fick vi av en släkting och den passade perfekt till byrån och sen dess har den stått på byrån.

I nedersta lådan ligger det 2 st flaggor som så länge jag kan minnas alltid har legat där, naturligtvis har jag kvar dom där och kan inte ens tänka tanken på att ta ur dom ur den lådan.

Byrån följde sen med mamma till sitt andra hus hon köpte och när hon sålde det så tog jag över byrån, den har stått i mitt sovrum innan men nu har den fått en plats i hallen nere där den gör sig väldigt bra. Lillan ska ha den till sina kläder nu :)

Det finns faktiskt en sak till som jag minns har legat i nedersta lådan i många år som inte ligger där längre, det var en speldos som Jimmy hade när han var liten. En i hårdplast som man kunde sätta fast på spjälsängen. Undra om den finns kvar....

Lite kul är det iaf att en möbel kan ha så många minnen och en historia bakom sig.

Har ni några såna möbler eller prylar som har en speciell bakgrund?


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra