Stolt

Idag är jag STOLT över mig själv!

Jag har vart hos tandläkaren, tog mig dit utan någon större ångest och fällde inte en enda tår när jag va där :)
Kanske beror på att jag vistte tat det enbart skulle vara en undersökning, men jag blev väldigt rädd när jag såg tandläkaren ta fram ett av de där hemska verktygen med slang...men det va bara luft som han skulle blåsa :)

Värre lär det bli nästa gång jag ska dit....i 50 minuter ska jag sitta och ta bort tandsten och de måste ner i de där fickorna som är runt tänderna...aj aj. Men det är tyvärr ett måste. Min rädsla för tandläkaren har förstört mina tänder och gör jag inget nu så lär jag få tandlossning och det vill jag absolut inte!

Fick även reda på vad man kan göra med min trasiga tand, den jag endast har rötterna kvar på. Det fanns för lite för att byga en krona på den så alternativen är att dra ut den helt eller rotfylla och sen sätta en stifttand...vilket lät bli väldigt dyrt!!

Mina tandläkarbesök lär bli många skulle jag tro och en dyr historia...men jag måste verkligen göra ngt åt mina tänder innan det är för sent.


Kommentarer
Postat av: Petra

Fy, vet precis hur du känner.

Men det är ett nödvändigt ont...tyvärr...

2011-05-31 @ 12:21:55
URL: http://hospetra.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag känner en annan person med tandläkarskräck. Efter alla år och uteblivna besök ställde de "diagnosen" att om hon skulle fixa ALLT med tänderna och få tillbaka dom som dom en gång var skulle det sammanlagt kosta ~65.000:- har jag för mig... Helt galet!

2011-05-31 @ 12:39:09
URL: http://Www.janejohansson.se



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra