Förändringsarbete

Det där med förändringsarbete kan vara lite lurigt...

Med lite tur så går det smidigt men det kan också ställa till massa bekymmer.

Det viktigaste tror jag är med tydlig information, kommunikation och att man lyssnar till alla inblandade!

För några år sedan var jag i en arbetsgrupp där det skedde alltför mycket förändringar på en gång och det blev kaos! Det va verkligen bedrövligt och med den erfarenheten rikare så kan jag lätt säga att det som sker nu på min arbetsplats när det gäller förändringar är inte bra. Jag tror att förändringarna kan bli bra på sikt, det handlar mer om hur man går tillväga för att nå det målet.

Har läst kurserna Organisaation och ledarskap och kommunikation och ledarskap, då läser man endel om förändringsarbete, grupper och olika roller som man har.

Min kunskap kring detta är ju ingenting jämfört med vad högre uppsatta personer bör ha i ämnet, men ändå kan jag inte låta bli att undra om dom hoppade över dessa kurser....


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra