Tankar....

Mycket tankar kring jobbet nu....

Mycket förändringar på gång, både sånt vi inte kan påverka och sånt som vi fortfarande har en chans att påverka.
Jag är absolut inte emot förändringar...det kan faktiskt leda till något bättre :)
Sen finns det även förändringar som man att det bara leder till en försämring och det känns ju mindre kul.

Älskar mit jobb ,em man har ju ett liv utanför jobbet med, och just nu är ju mitt liv och allt runtomkring lite rörigt så därför är det extra viktigt att det flyter på så lätt som möjligt när det gäller jobbet. Kan inte vara lika flexibel som jag hade kunnat va om jag och Fredrik hade bott ihop. Just nu är det mycket pusslande för att få ihop allt. Men det är bara att bita ihop...det blir bättre får vi hoppas :)

Sen funderar jag på varför jag valt att jobba med det jag gör och varför kollegorna valt det yrket?

Kommunen pratar om att vi ska vara rätt personal med rätt kompetens på rätt plats vid rätt tidpunkt...... tror ni att det är så i kommunen?

Jag tror faktiskt inte det :(

Negativ energi finns det otroligt mycket av i kommunen med...tråkigt :(

Saknar min gamla chef.... det va så lätt att prata med henne om man bara behövde ventilera lite. Tror ändå att jag behöver prata med min nya chef om hur jag känner och endel tankar jag har....


Kommentarer
Postat av: Karin

Rätt personal med rätt kompetens på rätt plats vid rätt tidpunkt stämmer INTE. Jag vet att det inte är så i kommunen en del borde inte jobba inom vården. En fika kan vi väl ta snart hoppas jag :)

2011-10-11 @ 22:48:16



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra