Bättre start denna gången?

Idag jobbar min chef sin sista dag, om en vecka kommer vår nya chef....

Det här med chefsbyten är inte lätt, det tar tid innan chefen kommer in i sitt nya arbete och lär känna oss personal, och det tar tid innan vi personal lär känna den nya chefen och får ett förtroende.

Vår chef som vi haft nu hade ingen bra start hos oss, nerdragningar och nytt bemanningssysten som väckte stor oroa och irritation i arbetsgruppen fick hon bemöta. Både vi och hon gjorde många fel men nu känns det som att vi tagit oss igenom den svåra biten och då är det dags att byta chef igen.

Vet inte hur det kommer bli men jag hoppas den nya chefen får en bättre start och att vi snabbare ska kunna arbeta tillsammans mot samma mål.

Det händer mycket här i kommunen nu med alla besparingskrav och det märks av på arbetsplatsen, och då pratar jag nog inte bara om min arbetsplats utan hela kommunen. Fokus läggs på så mycket annat än själva arbetet.

Får ta en dag i taget och hoppas att allt blir bra.....


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra