Tatueringar på jobbet?

Martin fick inte fortsätta jobba hos finnline pga att de inte vill ha anställda med tatueringar, det kan man läsa om här. Tycker detta är skamligt och diskriminerande!

Om en person sköter sitt jobb och är bra på det så ska inte det spela ngn roll om personen i fråga har tatueringar eller ej, och även om Martin hade massa synliga tatueringar så tycker jag ändå att det va rätt harmlöst.

Jag har ju själv en på halsen och jag jobbar inom äldreomsorgen och än har jag inte skrämt slag på ngn ;)


Kommentarer
Postat av: Jane

Jag tycker också att det är diskriminerande. Om man tänker på hur otroligt många det är som faktiskt har rätt synliga tatueringar så inser man ju att "vi" inte direkt är en minoritet längre heller. Jag har ju en rätt stor på överarmen och en på vardera handled. Det finns väl de som uttryckligen sagt att de inte är särskilt fina/lämpliga, men jag älskar ju dem, det är ju det som räknas. :-)

2010-05-12 @ 12:33:19
URL: http://www.janejohansson.se/
Postat av: Ina

Har du?

Visa oss!!=)

2010-05-13 @ 18:19:08
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra