Ingen koll på Jesus....

Jag ska va helt uppriktig mot mina kära läsare nu och det här med Bibeln är inte min grej, kan knappt förstö hur jag kunde bli konfirmerad ;)

Det är det här med påsken och Jesus, han korsfästes, dog och sen återuppstod..... förlåt mig att jag har lite svårt att tro på det där...

Men nu ville jag egentligen inte prata om min tro eller kanske icke tro eller vad man nu ska säga. Men inatt när jag va ute och rökade hörde jag hur kyrk klockorna slog högt och tydligt, klockan var då tolv på natten mellan påskafton och påskdagen. Reagerade på detta och har aldrig tänkt på det innan.

Så nu undrar jag, brukar klockorna slå just den natten, och varför just då?

Antar att det har med uppståndelsen att göra men jag har faktiskt aldrig hört det innan eller ens hört talas om det.


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra