Nätbedrägerier

Fler och fler utsätts för nätbedrägerier när de köper varor över internet, själv har jag aldrig råkat ut för det. Har handlat en hel del på tradera genom åren oh skulle jag köpa ngt för en lite större summa pengar så är jag noga med att kolla om säljaren använder sig av payson som är ett bra betalningsätt. Om säljaren inte vill använda sig av det så anser jag inte att säljaren är helt seriös och skulle inte handla av den personen.

Likadant är det när jag själv säljer saker, då kan mina köpare välja att använda sig att payson för att de ska känna sig lite säkrare.

Det är väldigt lätt att bli lurad när man handlar över nätet, men som köpare så gäller ett att vara extra misstänksam.

Läste på bt.se en artikel om en ung kille som nu åtalas för att ha lurat 23 personer på totalt 62 850 kronor efter en serie nätbedrägerier från förra sommaren och fram till i januari. Han har även förfalskat sin mammas namnteckning och lånat massa pengar i hennes namn. Han har blivit dömd tidigare för massa nätbedrägerier. Och detta är bara en person av alla badragare som cirkulerar.

Uppmanar alla till att tänka sig för en extra gång när ni handlar över internet!


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra