Medeltidsdagar....

I dag ska vi bege oss till Varberg, närmare bestämt till Varbergs fästning där de har medeltidsdagar i helgen.


Medeltida marknad på borggården med hantverkare, gycklare, dansare och musiker. Ett späckat program där du kan uppleva medeltiden med alla sinnen i en unik historisk miljö. Här möter du bågskyttar, Bockstensmän, krukmakare, träsnidare, väverskor, prinsessor och smeder. Låt baderskan tvaga dina händer eller fötter med tång eller smaka grillat kött från Restaurang Borggården. Medeltiden ger mersmak!

Barnen ser verkligen fram emot detta och jag tycker själv det ska bli lite kul eftersom jag inte vart på ngt sådant tidigare, dock så är jag lite orolig för att det kommer bli för varmt att gå där. Men badkläderna är packade ,ed så vi är redo för ett besök på stranden sen med :)

Matsäck fixade jag i går kväll lite goda smörgåsar och så blir det pannkakor :)

Idag är det barnens dag!





Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra