Risgrynsgröt varje söndag....

Jag har jobbat inom äldreomsorgen i väldigt många år och det har alltid serverats risgrynsgröt varje söndag. Visst tycker de om det men många av dom har börjat tröttna på detta. Tänk de som kanske bott på ett boende i många är och får detta serverat varje söndag, man förstår att de kanske tröttnar.

Eftersom vi tidigare har lagat mat själva hos oss så har vi fortfarande möjlighet att fixa lite egen mat ibland, och det brukar jag göra när jag jobbar på söndagar så att de som inte vill ha risgrynsgröt kan få ett alternativ.

Tänkte jag skulle ställa frågan till min vän Petra här i bloggen som jobbar i ett kommunalt kök, vet du varför det har bestämts att det alltid ska vara risgrynsgröt varje söndag? :)

Och vet ni andra läsare hur det är i eran kommun?


Kommentarer
Postat av: Petra

Nä du jag har inte en aning, det har ju varit så i alla år..Lite tjatigt är det allt..

Blir nyfiken varför du är sur...ring imorgon ;)

2010-05-16 @ 23:26:32
URL: http://metrobloggen.se/hospetra
Postat av: Grannen Elinor

själv tycker jag de e supergott med risgrynsgrött, hade lätt kunnat äta de en dag i veckan! =)

2010-05-17 @ 11:45:26



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra