Fjärde advent

 

Startade fjärde advent med att ha sovmorgon :)

Idag ska jag träffa pappa och alla mina syskon ( på pappas sida )
Eftersom vi inte firar jul så brukar vi alltid träffas ngn dag innan jul för lite fika osv. Egentligen skulle vi vart hos mig i år men kände att det blev för mycket för mig så nästa år ska jag bjuda alla hem till oss istället :)

Vi är 6 syskon (finns 2 syskon till som vi ej har ngn kontakt med)som kommer träffas idag och det blir totalt 11 barn...hehe. Men det är en brorsdotter som inte kommer va med idag. Min ena bror bor i stockholm och han har jag inte träffat på många år och jag har faktiskt aldrig träffat hans barn så det ska bli extra kul att träffa han idag, men han har bara ett barn med sig. Dottern är kvar hemma med sin mamma.



I går tog Fredrik med sig Molly hem så jag fick lite tid att greja här hemma, Liam hjälpte mig så nu är granen framtagen men inte pyntad. Det blir den på måndag...lilla Gabriella brukar alltid komma hit och hjälpa Liam med det och jag antar att det blir sista året nu så självklart får granen stå opyntad tills lilla Bella kommer hit :)

Vi tog även in dörren som ska va in till "kontoret", kände att det va dags att sätta dit den nu eftersom Molly gärna vill in där och röja :)

Fick dammsugit och torkat golv och så röjde vi endel på Liams rum, bort med massa skräp och trasiga leksaker! Vi hann aldrig färdigt i Liams rum men en början iaf.
Nu blir det ju att vi röjer inför flytten men annars brukar vi alltid ha ett ordentligt röj innan födelsedag och jul.

Man får gjort mycket på kort tid när man inte har Molly hemma.

Ska hämta hem tonåringen strax så det är nog bäst att sätta lite fart nu.

Hoppas ni alla har en riktigt trevlig och mysig 4:e advent!

Kommentarer
Postat av: Aurora

Så lätt det blir att man kommer ifrån varandra. Jag har bara en syster men vi ses bara ngn gång per år. Hennes barn är det ännu mer sällan vi ser. Kram

2011-12-18 @ 13:02:52
URL: http://aurorasliv.blogspot.com/



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra