Lite konst

Var ju hos mammas morbror häromdagen och hälsade på och tittade på hans konst, här kommer nu lite bilder :)
 
Konstnären heter Gunnar Bramborn och bor i Vessigebro, han har öppet i galleriet efter överenskommelse så om ni är i närheten så tycker jag ni ska boka in ett besök :) Bäst är det nog att ringa innan och adress och telefonnummer hittar ni lätt om ni söker på namnet bara :)
 
 
 
Kan säga att alla "statyer" är gjorda från ett enda trästycke!
 
Min favorit är denna björn
 
 
Sen är jag väldigt imponerad av denna fågelbur, i buren finns en ring och i den sitter en fågel. Ringen kan man gunga på....hur han lyckats med detta från ett enda trästycke är för mig ett frågetecken?!
 
 
Huset han bor i och där han även har sitt galleri är ett gammalt mejeri som de renoverat
 
 
I samband med att huset fyllde 100 år gjorde han en klocka, urverket är från tyskland och spelar olika melodier
 
 
Förrutom denna konst så har han massa målningar också, min favorit skiljer sig helt från alla hans andra tavlor och det är denna
 
 
Kristallnatten heter tavlan, den ska föreställa en grotta där massa människor gömt sig men man ser massa ögon runtom i väggarna....dom ser dig överallt....Ingen kunde alltså gömma sig
 
Denna man är över 80 år och skapar fortfarande massa :)
 
 
 
 

Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra