Snön försvann....

Den där fina snön som kom i morse blev inte långvarig, nu ser det bara slaskigt och tråkigt ut :(

Arbetsdagen är avklarad och jag är lika trött som vanligt, har hämtat hem lilleman idag med och eftersom vi har ledig dag i morgon så är det ingen brådska med tidig sänggång idag. Men Liam ska ändå iväg till dagis i morgon mellan 9:30 - 11 då de ska ha julfest. Andra planer för morgondagen är väl kanske Borås med Nine om inte planerna har ändrats...och om vi har tillgång till bil vill säga.

I dag har det vart endel tråkigheter som jag fått höra om (gäller inte mig personligen), hoppas att allt löser sig för de som det gäller. Men jag har också fått reda på ngt väldigt roligt, och det gäller inte mig heller utan ngn annan som jag är väldigt glad för. Kan dock inte berätta vad det gäller.

I brevlådan idag låg en tid för Liam till ögonläkaren, så i januari ska vi dit igen och sen blir det att införskaffa glasögon till lilleman. Så nu vet jag iaf vad jag ska lägga de där extrapengarna på som jag tjänar för att jobba i jul. Mindre kul men ett nödvändigt måste.

Hade också fått meddelande av bostadsbolaget att det snart är dags att förbereda för vatten och värme - mätning i lägenheterna :( Har dock inte riktigt klart för mig vad det kommer innebära men jag tror det är lite så att de räknar ut ungefär vad som är normalt att förbruka i vatten under en månad och om man förbrukar mer än det så kommer man få betala extra ( blir att ducha hos Fredrik i fortsättningen ) Värmen kommer antagligen vara inställd på en viss temperatur och om man vill ha varmare får man betala extra för det.

Jag är lite skeptisk till detta för jag litar inte riktigt på detta system, jag hoppas verkligen att jag kommer kunna hålla koll själv på hur mycket vatten jag har förbrukat så jag vet om jag behöver snåla.... Läste om detta system för ngt år sedan och då hade gamla människor fått betala massa extra för vattnet, och gamla människor är snåla med vatten, de duschar inte lika ofta som man gör i en familj och de låter inte vattnet stå och rinna när de diskar t.e.x. Undra om tar hänsyn till hur många man är i hushållet??

Vet ni ngn som har sådan här värme och vatten- mätning?? Hur funkar det i så fall?


Kommentarer
Postat av: Aurora

Mina föräldrar har ett sånt system. De betalar bara för det de gör åt med. Var och en har en egen mätare. Var snäll du är som bryr dig om dina vänner i med och motgångar. Kram

2009-12-15 @ 17:42:03
URL: http://www.metrobloggen.se/oro
Postat av: Petra

Dom måste skriva om alla kontrakt först, för där står det att vatten och värme ingår ;)

2009-12-15 @ 17:51:36
URL: http://metrobloggen.se/Hospetra



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra