Möhippan

Go´kväll allesammans :)

I torsdags var jag ju på möhippa som jag berättat, det är min barndomsvän Sofia som ska gifta sig.

Torsdagen var som en vanlig dag för S, hon skulle fika med sin arbetskamrat E som lurat henne till ett café här i kinna. Sen trodde S att hon skulle hem men istället dök vi upp och hon blev väldigt överraskad, lite ombyte fick det snabbt bli innan vi begav oss till stationen för att ta tåget till Varberg. Väl på tåget fick hon en mindre snygg makeupp och lite mer kläder, även massa klubbor som hon skulle sälja för 10 kronor styck. ( dessa pengar som hon tjänade ihop skulle hon senare spendera i butiken G-punkten, men detta visste hon naturligtvis inte om)

Redan på tåget lyckades hon sälja bra så vi bestämde att vi skulle införskaffa fler klubbor sen, tror hon sålde totalt mellan 50-60 klubbor under dagen :)



Efter att ha vandrat på stan lite var det dags för henne att få prova på att blåsa glas, detta var en mycket lyckad grej. En kula och 2 glas fick hon blåsa, dessa skulle hämtas dagen efter och de kommer signeras med hennes namn under. Tror att hon får dom på bröllopsfesten, hon gjorde ett rosa och ett blått glas :)

Sen var det då dags för henne att hitta till butiken G-punkten, på ryggen hade hon en lapp där det stod vart hon skulle och hon fick fråga folk om vägen fast hon visste fortfarande inte själv vart hon skulle.

Väl framme i butiken fick hon då reda på att hon skulle spendera alla pengar där som hon tjänat in under dagen...hehe. Lite kul för hon hade sålt jättebra och fått ihop en rejäl slant, hon sa att hade hon vetat detta innan så hade hon inte sålt så många klubbor :)

Men shoppat fick hon gjort iaf och även endel av de andra tjejerna som var med :) Killen som jobbade i butiken var jättetrevlig och hjälpsam, S fick även en liten gåva av han och rabatt på det hon handlade. Så ett stort tack till killen som jobbade i butiken G-punkten i varberg!

Efter detta äventyr var det dags att bege sig ner till sociten där vi hade bokat bord för lite mat, en jättefin restaurang (kanske för fim med tanke på S klädsel...och även formen hon var i vid denna tidpunkt)

Efter maten var det dags för mig att tacka för mig eftersom jag skulle upp tidigt dagen efter, de andra stannade ytterligare ett par timmar.

Jag hoppas att S hade en trevlig dag med sina vänner och nu har vi ett bröllop att se fram emot att gå på om några veckor.


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra