Svävande ljuslykta

Khom Loy – den svävande lyktan har en tusenårig historia. Den skapades under trekungarikets epok av den visa militären Chu Keliang, även kallade Kong Min. Från början användes den av soldater på slagfältet. De högt flygande lyktorna var ett lätt sätt kommunicera med varandra på stora avstånd.

Idag spelar den huvudrollen under många festivaler över hela Asien där lyckönskningar tecknas på tusentals rislyktor för att sedan sändas mot skyn.
Khom Loy – den svävande lyktan är ett värdigt och tyst alternativ till fyrverkeri när ni vill skapa en högtidlig stämning. Vid bröllop, högtidsdagar och minnesstunder är Khom Loy – den svävande lyktan ditt bästa val!



Såna här har jag köpt hem och på nyår tänker jag skicka upp en sån....och jag skickar upp den för min älskade lillebror som jag saknar....


Kommentarer



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra