Internetförbud och jobb

2 anledningar till varför det vart så tyst här på bloggen idag.

1. Internetförbud

Inte för mig utan för Robin, grejen är den att jag många gånger "hotat" med att ta bort internet för han när han inte sköter sig men har aldrig gjort det så jag märkte att han trodde verkligen inte att jag skulle göra det. Sagt och gjort....efter en vild diskussion och massa sura miner i går kväll så plockade jag bort sladden för han när han gått och lagt sig så i morse när han satte sig vid datan....inget internet!! Jisses sånt liv det blev, önskade verkligen att jag kunde fly fältet.... (och det kunde jag sen med) Och eftersom han inte fick använda internet så valde jag att inte sätta på min dator heller och sen har jag inte hunnit heller för den delen. För ca 1 timme sen fick han tillbaka sladden och jag hoppas nu att han tror mig nästa gång....

2. Jobb

Hade sett fram emot en helt ledig helg från jobb och trots att det hade vart lite kris på jobbet så hade jag sagt nej denna gången, sa t.o.m till chefen att jag verkligen behövde ha hela helgen ledig.

Men vad händer.... de ringer från min gamla avdelning och det är jättekris. 1 timme senare ska en dam va på röntgen i skene och de får inte tag i ngn som kan åka med..... snäll som jag är och eftersom jag tycker synd om den stackars damen så lovar jag att ställa upp...men blir det vidare till Borås sen så åker jag inte med. Halv elva till kvart över ett jobbade jag sen fick L byta av mig som blev inbeodrad för detta, det blev Borås för att gipsa. Sen ringde de även från min nuvarande avd. för att höra om jag kunde jobba i morgon eftersom det va lite kris....men jag sa faktiskt nej.

Och nu hinner jag egentligen inte sitta här heller , dags att duscha för klockan sju ska vi va hos Jessica. Och jag har värsta magkatarren nu med, kom för en stund sen....ont som fan och svullen över magen så det ser ut som att jag är i minst 7:e månaden :(

Återkommer senare i kväll när vi kommit hem igen.


Kommentarer
Postat av: Ina

Det tyckte jag vad skitbra gjort av dig!! =) Många föräldrar hotar med tomma ord, vilket ungarna lär sig visslar lite oskyldigt vid minnen från min barndom :D Och sen kommer ju chocken när de faktiskt håller de dom har "lovat" =) Tror Robin lärde sig nåt där =P

2010-01-24 @ 11:54:10
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Ina

Jag var på anställningsintervju i ons, och i fredags ringde de upp om ja/nej. Det blev ett nej. Hon sa att om de hade tillsatt 3 tjänster(2 var det nu) så skulle jag fått jobbet. Enligt henne så vägde de mellan mig och en annan på den andra tjänsten, och jag föll tyvärr på att jag inte hade nån erfarenhet tidigare inom detta yrke. =/ Jag hoppas hon menar det, att de vägde mellan mig och en annan. =) För det är ju mer positivt än ett blankt nej bara :)

Sen vet man ju inte om de sa så också till de andra 5pers..

Men det är inget att gräva ner sig för, bara söka vidare. Tråkigt bara att jag kände mig så hemma på deras kontorsavdelning :)

Just det, hon frågade om jag ville att de skulle spara mitt CV och lämna det till säljavdelningen, där de behöver personal. Men säljare är nåt jag aldrig kommer att vilja bli, så jag får maila henne och tacka för tipset iaf :)



Radera gärna denna kommentar sen.. utifallall "fel" ögon läser detta. Dumt om det kommer fram till min nuvarande chef innan på ett eller annat sätt...

2010-01-24 @ 12:00:11
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah



Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:



Trackback

Om

Välkomna till min blogg! Presentation kommer inom kort och fram tills dess så tveka inte att fråga om det är något ni undrar över. Lämna gärna en liten kommentar när ni vart här. //Petra